Xiaomi, Apple ve Samsung'u Yerinden Etti! Akıllı Telefon Pazarında Son Durum

Apple ve Samsung akıllı telefon satışlarında şimdiye kadar en üstte yer alırken 2017 yılında satışlarının büyütememelerinden dolayı yerini HTC, Xiaomi, Hauwei, Oppo ve Vivo satışını en çok arttıran markalar oldular. Ancak toplam satış rakamları incelendiğinde Apple ve Samsung hala sektörün lider firmaları olarak görülmektedir.
Apple akıllı telefon pazarında  2017’nin son çeyreğini lider kapatmasına karşın, 77.3 milyon iPhone satışı yapıldığı ve 74.4 milyon adet de Samsung cihazı satışmış. Apple’ın 2017’nin son çeyreğinde yakaladığı başarıda üç yeni iPhone modelini piyasaya sürmesinin etkili olduğuna dikkat çekiyor.  Yılın toplamında ise Samsung 318.1 milyon cihaz satışı yaparken, Apple ise 215.8 milyon iPhone satmış. Bu satış rakamları geçen yılla benzer seviyede kalırken, rakiplerinin yükselişi gözlerden kaçmadı. Apple’daki bu düşüşün başlıca sebep son çıkardığı iPhone X model akıllı telefonun Apple’ı hedeflediği başarıya ulaştıramaması oldu.
Apple ve Samsung’un satışlarını büyütememesi ise onları zirveden etti. 2017 yılı itibarıyla Counterpoint Research’e göre, Oppo, Vivo, Xiaomi ve OnePlus gibi Android tabanlı çok sayıda markanın üreticisi olarak karşımıza çıkıyor ve bu markalara ait satışlarla, son çeyrekte yakaladığı başarı ile birlikte dünyanın en büyük telefon üreticisi konumuna yükseliyor.
Xiaomi, Apple ve Samsung'u Yerinden Etti! Akıllı Telefon Pazarında Son Durum

Küresel akıllı telefon pazarı, 2016’nın son çeyreğine göre yüzde 6.3 oranında küçüldü. Pazarın en tepesinde yer alan Apple ve Samsung kendi aralarında yer değiştirirken, takipçileri arasında da sıkı bir rekabet yaşanıyor. İlk 5’teki şirketler arasında bir önceki yıla kıyasla sevkiyat düşüşü yaşamayan tek üretici ise Xiaomi oldu. Xiaomi, bir önceki yıl yüzde 3.3 olan pazar payını yüzde 7’ye çıkarttı. Xiaomi 2017 yılında %56’lık bir büyüme gösterdi. Bu büyümedeki en büyük etken Xiaomi’nun Amerika yerine Hindistan ve Rusya pazarlarına yönelmesi olmuştur. Ayrıca Apple ve Samsung’un son modellerinin fiyatlarının gerekenden pahalı olması ‘Lüks’ algısı oluşturması satışları olumsuz yönde etkilemiştir. Bu da her geçen gün akıllı telefon pazarında küçülmeye yol açmaktadır.

Share

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir