Çıktı İşlemleri
saveFrame() fonksiyonu ile ekran görüntüsünün çıktısı alınabilmektedir. Fonksiyon parametre olarak çıktı adını almaktadır.
void setup() {
size(250,250);
background(0);
}
void draw() {
stroke(255);
fill(128);
ellipse(mouseX, mouseY, 100, 100);
if(mousePressed) {
saveFrame(“output.png”);
}
}
Parametre içerisinde diyez(#) işareti kullanılarak birden çok görüntüyü sıralı şekilde almak mümkündür.
saveFrame(“output-####.png”);
Girdi İşlemleri
loadImage() fonksiyonu ile mevcut bir görüntü dosyası alınabilmektedir. Parametre olarak yüklenecek dosya adı yazılır. PImage veri tipine görüntü tipleri atanabilmektedir. image() fonksiyonu ile görüntüler ekrana yansıtılabilmektedir.
size(250,250);
PImage img = loadImage(“output.png”);
image(img, 0, 0);
Görüntü Filtreleme
Görüntüler ekran arka planı olarak da kullanılabilir.
size(200,200);
PImage anakin = loadImage(“anakin.jpg”);
background(anakin);
tint() fonksiyonu resim üzerine filtreleme işlemlerine olanak sağlamaktadır. tint fonksiyonu tek parametre aldığında resmin aydınlığını ayarlamaktadır. 255 olduğunda orjinal hali gösterilmekte, 0’a yaklaştıkça kararmaktadır.
size(200,200);
PImage anakin = loadImage(“anakin.jpg”);
background(anakin);
PImage vader = loadImage(“vader.jpg”);
tint(255);
image(vader,0,0);
tint(100);
image(vader,0,0);
size(200,200);
PImage anakin = loadImage(“anakin.jpg”);
background(anakin);
PImage vader = loadImage(“vader.jpg”);
tint(255,127);
image(vader,0,0);
tint() fonksiyonu üç parametre ile kullanıldığında resmin kırmızı, yeşil ve mavi ayarlarını değiştirmektedir.
size(200,200);
PImage anakin = loadImage(“anakin.jpg”);
background(anakin);
PImage vader = loadImage(“vader.jpg”);
tint(255,0,127);
image(vader,0,0);
Pikseller
Pikseller iki boyutlu olarak görüntülense de bilgisayara kaydetme aşamasında tek boyutlu bir array üzerinde kaydedilirler.
Ekranda bulunan her bir pikseli yüklemek için loadPixels() fonksiyonu kullanılır. Pikseller üzerinde işlemler tamamlandığında updatePixels() fonksiyonu kullanılmalıdır.
size(200, 200);
loadPixels();
for (int i = 0; i < pixels.length; i++) {
// Pick a random number, 0 to 255
float rand = random(255);
color c = color(rand);
pixels[i] = c;
}
updatePixels();
Bir yanıt yazın