Agile'ı Anlamak – Proje Yönetimi için Çevik İlkeler

Agile'ı Anlamak - Proje Yönetimi için Çevik İlkeler

Proje yönetiminin çeviklikteki rolü üç temel alanı kapsamaktadır:

  1. Geliştirme ekibinin verimli olabileceğinden emin olmak ve uzun süre boyunca verimliliği artırabilir.
  2. Geliştirme ekibinin güncellemelerinden istifade ederek, geliştirme faaliyetlerinin akışını kesintiye uğratmadan, projenin ilerleyişi hakkındaki bilgilerin paydaşların kullanımına sunulması.
  3. Yeni özellikler için ortaya çıktıkça istekleri işleme ve bunları ürün geliştirme döngüsüne entegre etme.
Çevik bir yaklaşım, ortaya çıkarılabilecek en iyi ürünü üretmek için işi planlamaya ve yürütmeye odaklanır. Bu yaklaşım, açık bir şekilde iletişim kurularak, dikkat dağınıklıklarından kaçınarak ve projenin ilerleyişinin herkese açık olmasını sağlayarak desteklenmelidir.
Çevikliğin proje yönetimi için avantajları şunlardır: 
  • Çevik proje ekipleri pazara zaman kazandırır ve sonuçta maliyet tasarrufu sağlar. Geleneksel yaklaşımlardan daha erken gelişmeye başlarlar çünkü çevik yaklaşımlar, geleneksel olarak bir projenin ilk aşamalarının bir parçası olan kapsamlı planlama ve dokümantasyonu en aza indirir.
  • Çevik geliştirme ekipleri kendi kendini organize eder ve kendi kendini yönetir.Yönetsel çaba, geliştiricilere işlerini nasıl yapacaklarını anlatmak için geliştirme ekibini yavaşlatan engelleri ve örgütsel dikkat dağınıklıklarını ortadan kaldırmak için uygulanabilir.
  • Çevik geliştirme ekipleri, bir sprintte ne kadar iş başardıklarını belirler ve bu hedeflere ulaşmayı taahhüt eder.
  • Çevik bir yaklaşım, ihtiyaç duyabilecek tüm özellikleri içermek yerine “Hedefe ulaşmak için yapabileceğim minimum şey nedir?” diye sorar.
  • Çevik yaklaşım, genellikle daha az dokümantasyon, daha az toplantı, daha az e-posta ve daha az kodlama anlamına gelir.
Share

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir