Processing Programlama – Şekiller

Processing Programlama - Şekiller

 Bilgisayar Bilimlerinin Merhaba Dünya programı Processing için çizgi çizdirmektir. Çizgi çizdirmek için line fonksiyonu kullanılır. line fonksiyonu 4 parametre almaktadır. Parametreler sırasıyla çizginin iki boyutlu düzlemdeki x1, y1, x2, y2 noktalarıdır.

Line(15,25,70,90);

Processing Programlama - Şekiller









Eskiz Büyüklüğü

Eskiz çizdirilecek olan ekranın büyüklüğü size fonksiyonu ile gösterilir. Fonksiyonun birinci parametresi x uzunluğunu, ikinci parametresi ise y uzunluğunu gösterir.

 Size(100,100);     Size(250,250);

Processing Programlama - Şekiller

 Processing Programlama - Şekiller, Eskiz Büyüklüğü



Şekiller

Bir dikdörtgen çizdirmek için rect fonksiyonu kullanılır. Rect fonksiyonunun ilk parametresi dikdörtgenin x başlangıç noktası, ikinci parametresi y başlangıç noktasını verir. 3. parametre dikdörtgenin x eksenindeki uzunluğunu, 4. parametre ise y eksenindeki uzunluğu gösterir.

Processing Programlama - ŞekillerKare ve dikdörtgen şekilleri rect fonksiyonu ile üretilir.

size(250,250);
rect(100, 100, 120, 100);
rect(50, 80, 40, 25);
rect(0, 10, 15, 100);

width ve height önceden tanımlı değişkenleri ekran büyüklüğünü taşırlar. Ekran büyüklüğüne oranlı olarak bir değişken kullanılmak isteniyor ise bu değişkenlerden faydalanılır.

Processing Programlama - Şekiller

size(250,250);
rect(width/2, 0, 120, 100);
rect(50, 2*height/3, 40, 25);

Bir ellips çizdirmek için ellipse fonksiyonu kullanılır. ellipse fonksiyonunun ilk parametresi elipsin merkezinin x koordinati, ikinci parametresi merkezinin y koordinatını verir. 3. parametre elipsin x eksenindeki çapını, 4. parametre ise y eksenindeki çapını gösterir.

Processing Programlama - Şekiller
Daire ve elips şekilleri ellipse fonksiyonu ile üretilir.

size(250,250);

ellipse(150, 150, 120, 100);
ellipse(50, 80, 40, 25);
ellipse(20, 30, 15, 20);
Eğer üstüste gelen iki şekil aynı yer üzerinde çizdirilirse çizdirme sırası önem kazanacaktır. Bu durumda ilk önce çizdirilen şekil altta kalacak, sonra çizdirilen şekil üstüne çizdirilecektir.

Processing Programlama - Şekiller

size(250,250);
ellipse(100, 100, 120, 100);
rect(100, 100, 120, 100);


Processing Programlama - Şekiller

size(250,250);
rect(100, 100, 120, 100);
ellipse(100, 100, 120, 100);
triangle fonksiyonu ile üçgen quad fonksiyonu ile dörtgenler çizdirilebilir. triangle fonksiyonu parametreleri üçgenin köşe noktaları olan koordinatlardır. Sırasıyla x1,y1,x2,y2,x3 ve y3 noktalarıdır.
quad fonksiyonu ise dörtgenin 4 köşe noktasını verir. Üçgen fonksiyonu ile aynı mantıktadır. 8 parametre alır.

Processing Programlama - Şekiller


triangle(18, 18, 18, 160, 81, 160);
quad(70, 60, 70, 90, 120, 120, 120, 40);

 arc fonksiyonu ile çeşitli şekillerde yaylar çizdirilebilir. arc fonksiyonu 6 veya 7 parametre alabilmektedir. İlk 6 parametre merkez x ve y koordinatları, genişliği, yüksekliği, çizimin başladığı açı ve bittiği açıdır. 7. parametre çizim modudur.

Processing Programlama - Şekiller


arc(50, 50, 80, 80, 0, PI+QUARTER_PI, OPEN);


Processing Programlama - Şekiller

arc(50, 50, 80, 80, 0, PI+QUARTER_PI, PIE);



beginShape(), endShape() ve vertex() fonksiyonlarıyla isteğe özel şekiller çizdirilebilmektedir. vertex fonksiyonu parametre olarak köşe noktaları koordinatlarını almaktadır.

Processing Programlama - Şekillervoidsetup(){
size(200,200); }
voiddraw() {
  translate(100, 100);
  beginShape();
  vertex(0, -50);
  vertex(14, -20);
  vertex(47, -15);
  vertex(23, 7);
  vertex(29, 40);
  vertex(0, 25);
  vertex(-29, 40);
  vertex(-23, 7);
  vertex(-47, -15);
  vertex(-14, -20);
  endShape(CLOSE);
}
Share

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir