Kimi zaman ne kadar çok çalışsak da bir sonuç elde edemeyebiliyoruz. Önemli bir sınavınıza veya projenize günlerce hatta haftalarca çalıştığınız ancak az çalıştığını söyleyen bir arkadaşınızın sizden daha yüksek bir not aldığı durumlar başınıza gelmiştir. Mümkün olan bütün enerjinizi harcayıp sonuca varamamanızın altında yatan sebep zaman yetersizliği değil muhtemelen verimli çalışmamanızdır (Tabi arkadaşınızın yalan söylüyor olma olasılığı da ihtimaller dahilinde 😅). Verimli çalışma sadece size zamansal tasarruf sağlamaz bunun yanında daha kaliteli, akılda kalıcı çalışmanızı da sağlar. Basit verimlilik prensipleriyle daha etkili sonuçlar alabilirsiniz. Bunun için yapmanız gerekenler son derece basit. Sizin için hazırladığım verimli çalışmanın püf noktalarını incelemek ve uygulamak.
1) Çalışma saatlerinizi uzatmayın
Çalışma saaatlerinizi etkin bir şekilde planlayıp 10 saatten 8 saate indirdiğinizde çalışma günlerinizi de 6 yerine 5 olarak planladığınızda verimliliğinizin arttığı kanıtlanmıştır. Fazlalıklardan kurtulmak, daha net olmak ve sonuç odaklı çalışmalar yapmak bizi çok hafiflettiği gibi verimliliğimizi de arttıracaktır.
2) Aynı anda birden fazla iş yapmayın
Biden fazla görev aynı anda yapılmaya çalışıldığında dikkatimiz çok çabuk dağıldığında hem yavaşlıyoruz hem de birçok hata yapıyoruz. Aynı anda tüm yükü sırtlanmak yerine doğru sırayla hepsini hepsini aynı standartta taşımak daha yararlı ve verimlidir. İş hayatı sizin yaptığınız doğrularla ilgilenir ancak işin çözüm yolunu bulmak sizin elinizdedir. Zor yolu seçerek risk almak yerine verimli olacak ve sizi mutlak başarıya götürecek yolu seçmekte fayda vardır.
3) Gün ışında çalışın
Günün yoğunluğunda kendinizi ihmal etmeniz çok muhtemel.Ofisler ve okullar yoğun ve ciddidir. Yapılan çalışmalar gün ışığı almaya dikkat eden kişilerin mevsimsel depresyonlara karşı daha dirençli olduğunu ortaya koymuştur. Gün ışığından yararlanan kişiler motivasyonlarını kolayca yükseltebilir ve çalışma alanına etkin odaklanabilir hale gelirler. Şimdi pencerenizi açın ve gün ışının odanıza girmesine izin verin.
4) “Hayır” demeyi öğrenin
Ana görevimizi yaparken gelen birçok dikkat dağıtıcı isteğe cevap vermek yaptığımızı işe odaklanmamızı engellemektedir. Bu ek işlere verdiğimiz destek bizi çalışkan gösterse de bizi esas sonuçtan uzaklaştırıyor.
Bilgi ve etkinliğimiz sayesinde her konuyu çözmek isteyebiliriz ama bunlar ana göreve ulaşmanızı engelliyorsa bunlara “Hayır” demeyi bilin.
5) Fazla mükemmeliyetçi olmayın
İşinizi mükemmel, eksiksiz, doğru ve dürüst yapma isteği bizi uzan zaman çalışmalara, küçük ayrıntılarla uğraşmaya, ince hesaplara ve derin raporlara sürükler. Bununla birlikte de verimlilik düşmeye başlar. Yapılan araştırmalar verimlilik ve mükemmeliyetçilik arasında bir korelasyon olduğunu ortaya koymuştur. Yani mükemmeliyetçilik oranımız ne kadar artarsa verimliliğimiz o kadar düşmeye başlıyor. Çünkü çoğu zaman tamamen mükemmele ulaşmak mümkün değildir ve sadece en mükemmele odaklanmak büyük zaman kaybettirir. İstenen standartlarda yapılan iş zaten mükemmel bir iştir.
6) Mola verin
Her 90 dakikalık çalışmadan sonra verilen 20 dakikalık molalar bizleri daha enerjik ve daha işine odaklı kılıyor. Çay, kahve araları, küçük molalar iş verimliliğinizi arttıran faktörlerdir.
Bir yanıt yazın