Merhaba,
Bu yazımda sizlere PIC Programlamada kullanılan MikroC programında GLCD kullandığımız projelerde, GLCD’ye nasıl görsel yükleyeceğimizden bahsedeceğim.
PIC programlamak için çeşitli diller ve programlar kullanılabiliyor. MikroC de bunlardan birisidir. MikroC’de ise GLCD’ye görsel yüklemek oldukça kolaydır.
Ben MikroC PRO for PIC v.7.2.0 versiyonunu kullanıyorum. Bu versiyonda programı çalıştırdığımızda karşımıza aşağıdaki gibi bir arayüz çıkacaktır.
Burada projemizi açtığımızda üst seçenek çubuğunda “Tools” seçeneğinin üstüne geldikten sonra aşağıya doğru sıralanan seçeneklerden “GLCD Bitmap Editor” seçeneğine tıklıyoruz.
Sonrasında karşımıza çıkan ekranda GLCD ekranın boyutunu seçmeniz gerekecektir. Boyutu seçtikten sonra hazırladığınız görseli yüklemeniz gerekecektir. Görselinizi hazırlamadıysanız diğer yazımda bu konuya değineceğim.
GLCD boyutunu seçtikten sonra “Load BMP” butonuna tıklayınca açılan pencerede öncelikle örnek görseller çıkacaktır. Siz kendi görselinizi neeye kaydettiyseniz oradan seçmeniz gerekecektir. Görselinizi seçtikten sonra “Aç” dedikten sonra “Picture Preview” kısmında görselin GLCD ekranda nasıl görüneceğine dair bir örnek bulunacaktır. Buradan görseli doğru boyut ve biçimde yükleyip yüklemediğinizi anlayabilirsiniz.
“Invert Pictures” seçeneğine tıkladığınızda ise görsel renkleri yer değiştirecektir. “Generated CODE” kısmında ise görselimizin GLCD’ye uyarlanmış kodlaması bulunmaktadır. Burada yapmamız gereken “Copy Code To Clipboard” kısmında kodları kopyalayıp, yeni bir not defteri sayfası açıp oraya yapıştırıyoruz. Kaydetme kısmını ise “Farklı Kaydet”e tıklayıp dosya adını girip *.c uzantılı olarak projemizi kaydettiğimiz yere kaydediyoruz.
Sonrasında ise derleyicide en üstte ( #include “dosyaadi_bmp.c” ) olarak tanımlıyoruz.
GLCD ekran açıldığında ne zaman bu görselin ekrana çıkmasını istiyorsanız kodların o kısmına ( Glcd_Image(dosyaadi_img); ) kod saytırını eklemelisiniz. En son olarak derleyip çalıştırdığınızda bir sorun olmadığı takdirde Proteus’ta çizdiğiniz devrede GLCD’ye programınızı tanımlamanız gerekecektir. Tanımlamayı da gerçekleştirdiğiniz sürece Proteus’ta temsili olarak koyduğunuz GLCD’de görseliniz çıkacaktır.
Bir yanıt yazın