ROBOT HABERLERİ - ROBOTİK, ÇALIŞANLARLA TEKNOLOJİ ARASINDA BAĞ KURUYOR

ROBOT HABERLERİ – ROBOTİK, ÇALIŞANLARLA TEKNOLOJİ ARASINDA BAĞ KURUYOR

 

ROBOT HABERLERİ - ROBOTİK, ÇALIŞANLARLA TEKNOLOJİ ARASINDA BAĞ KURUYOR

Robotik, Çalışanlar ve Teknoloji arasında nasıl köprü kuruyor?


ROBOT HABERLERİ - ROBOTİK, ÇALIŞANLARLA TEKNOLOJİ ARASINDA BAĞ KURUYOR

 

Geleneksel olarak, insanlar robotları tasarlar ve inşa eder ve görevleri yerine getirmek için makinelerden yararlanır. Robotlar, otomobil imalatı gibi endüstrilerde basit tekrarlayan görevleri yerine getirmek için yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu tür endüstrilerde, insanlar için tehlikeli ekosistemlerde çalışma yapılmalıdır.

 

Robotik biliminin neredeyse her yönü yapay zeka (AI) içerir, robotlar görme, dokunma ve sıcaklığı algılama gibi insan duyularının eşdeğeriyle donatılabilir. Hatta bazıları karar verme yeteneğine sahiptir. Günümüzün robotik araştırması, yapılandırılmamış bir ekosistemde hareketliliği ve karar almayı mümkün kılacak bir dereceye kadar kendi kendine yeterliliğe sahip robotlar tasarlamaya yöneliktir. Mevcut endüstriyel robotlar, insana benzemiyor.

 

Endüstriler, elektrik sinyallerinin üretilmesini teşvik etmek ve biyomedikal ekipman vb. tasarlamak için robotlar kullanmaktadır. Robotik, bilgisayarla entegre üretim, makine mühendisliği, biyolojik mekanik, elektrik mühendisliği ve yazılım mühendisliği dahil olmak üzere bir dizi uygulama gerektirir.

 

Günümüzde Otomasyon ve Robotik Mühendisliği, mal ve hizmet üretirken insan işini azaltmak için sistemleri kontrol etmek ve bilgi teknolojisinde kullanılmaktadır.

 

Brain Corp için Başkan Yardımcısı, Ürün, Program ve UX Tasarımı Phil Duffy, günümüzün otomatik dünyasında geniş bir kritik konuyu ele almak için ev sahibi Daniel Litwin’e katıldı. Robot teknolojisinin çalışanlar ve teknoloji arasında nasıl yeni köprüler yarattığını ele alıyorlar.

 

Brain Corp, dünya çapındaki perakendeciler ve marketler için tasarlanmış otonom mobil robotlar (AMR’ler) için yazılım geliştirir ve Walmart, Kroger, Schnucks, Giant Eagle ve Simon Property Group gibi müşteri tabanları arasında birkaç Fortune 500 müşterisini sayar.

 

Phil Duffy, bu müşterilerin ve diğerlerinin pandemi sırasında AMR’lerden nasıl yararlandıkları konusunda ön saflardan bazı temel bilgiler verdi. Robotik çözümlerin benimsenmesindeki hızlı büyümenin yeni normale ve ötesine nasıl devam edebileceğini keşfetmeye çalışıyordu. Koronavirüs pandemisi sırasında robotik teknolojinin günlük işlemler üzerindeki etkisini ve küresel yeniden açılmaya olan etkisini vurguladı.

 

Duffy, “Depo ve endüstriyel ortamdaki robotları 20 küsur yıldır biliyoruz, ancak halka açık alanlarda ölçeklenen robotlar nispeten yeni bir şey.” Dedi.

 

“Yakın zamana kadar müşteriler açık alanlarda robotların bulunma olasılığı konusunda endişeliydi. COVID-19 salgını sırasında olan şey, robotik endüstrisinde uğraştığımız birçok müşterinin burada değer kazanma fırsatı olduğunu fark etmesidir. “

 

Bu, potansiyel olarak sıkıcı ve monoton işleri devralan robotlara dönüşerek, insan çalışanların COVID-19’un bu benzeri görülmemiş zamanında verileri temizlemesini ve diğer önemli görevleri üstlenmesini sağlıyor.

 

İnsanlar ve makineler arasındaki bağ, küresel salgında hayatta kalacak ve yeni bir iş tanımı oluşturacak. Çalışanlarla işbirliği yapan robotlar fiziksel işler yapabilir ve gerçek zeka sağlayabilir. Karar alma algısı ve yeteneği, yaratılışın insan çalışanlar için güvenli olmayan veya hoş olmayan ekosistemlerde büyümesine izin verir. Güvensiz olmak yerine, robotik, pandemiden kurtulmak için çalışanlar ve makineler arasında yeni köprüler kurmaya yardımcı oluyor.

 

 

Kaynak: analyticsinsight.net

Share

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir